Stres a piłka nożna

Ze względu na ciągłe wymagania piłkarze są narażeni na bardzo duża ilość stresu. Wymagania związane są z ilością bramek, asyst, kontuzji czy transferów pomiędzy klubami. Piłka nożna nie jest łatwym sportem. Każdy radzi sobie ze stresem na swój sposób. Niestety jedni wybierają alkohol, co jest zgubną drogą, która często prowadzi do kontuzji. Jeśli jednak myślimy o piłce na poważnie powinniśmy znaleźć inny sposób na walkę ze stresem. Większość piłkarzy stale bywa u psychologów, rozmawia z rodziną czy przyjaciółmi, by uzyskać wsparcie. My proponujemy również trochę chillu – takiego odpoczynku wyłącznie dla siebie. Dobrym pomysłem może być na przykład relaks w spa dla mężczyzny od https://prezentmarzen.com/dzien-spa-dla-mezczyzny/, albo samotny spacer po lesie.

Czy ze stresem można się obyć?

Doświadczenie czy rutyna na pewno pomagają. Codzienne obycie sprawia, że stres staje się naszym motywatorem, sprawia, że pokazujemy wszystkie swoje umiejętności. 

Jak radzić sobie ze stresem?

Są sposoby, które pomagają nam zredukować stres. Możemy zaliczyć do nich słuchanie muzyki, które pozwala nam się odciąć od świata. Przed treningiem czy meczem przygotuj składankę swoich ulubionych piosenek. Te kilka minut tylko dla siebie może znacząco wpłynąć na Twoją pewność siebie a co za tym idzie- wynik spotkania.

Kolejnym sposobem jest oddech i wiara w swoje umiejętności. Przypomnij sobie, że przepracowałeś mnóstwo czasu, by być właśnie tu, gdzie jesteś. Zasługujesz na to, bo jesteś w tym naprawdę dobry. Guma do żucia sprawia, że uczucie stresu jest zmniejszone i możemy się skupić na konkretnej rzeczy. 

Przepracuj nieudane zagrania- skoro udane zagrania budują naszą pewność siebie, nieudane powinniśmy potraktować jako motywację do pracy nad sobą Im szybciej nauczysz się, że nieudane podania to nierozłączny element tego sportu, tym lepiej. Z każdego treningu wyciągaj lekcje, podejmij ryzyko.

Jeśli chcesz wyobrazić sobie mecz, to skup się nie na ilości strzelonej przez Ciebie bramek, ale na technice. Zadbaj o prawidłowe podanie czy wyjście na pozycję. Jeśli skupisz się na tym co ważne, wygrana przyjdzie samoistnie. Jeśli jednak skupisz się na bramkach i popisach, a one nie wyjdą, to przypłacisz to spadkiem pewności siebie i znowu będziesz musiał spróbować się odbudować. Zatem weź kilka oddechów i zacznij powoli od początku, a na pewno się uda. 

Stres pomaga

Nie wstydźmy walczyć się ze stresem. Jeśli potrzebujemy, poprośmy o pomoc psychologa lub kogoś bliskiego, to żaden wstyd. Traktujmy go jak kompana, dobrego kumpla, który podnosi nam ciśnienie, ale pomaga też nam się w pełni koncentrować. Pamiętajmy, że do wszystkiego potrzebujemy czasu. Dajmy z siebie 100 %, a psychika na pewno nam się odpłaci.

5/5 - (1)