Sport to zdrowie

Zdrowy tryb życia w dzisiejszych czasach jest na topie. Ludzie chcą zadbać o swoją sylwetkę poprzez odpowiedni trening i dietę dopasowaną dla swojego organizmu oraz wspomóc efekty rehabilitacji świadomi ćwiczeniami w domu. Jednak jak ćwiczyć, żeby uniknąć niechcianych kontuzji? I czego użyć w domowej rekonwalescencji? To są dobre pytania.

Kontuzje

Kontuzja kojarzy nam się z bólem, który powoduje że musimy odstawić nasze treningi na bok. Osoby początkujące może dotknąć również demotywacja i rozstanie ze sportem na bardzo długi czas lub na zawsze. Jak tego uniknąć? Jest kilka sposobów, które pomogą ci nie dopuścić do takiej sytuacji i cieszyć się aktywnością fizyczną. Najważniejszym i głównym powodem kontuzji jest brak odpowiedniej rozgrzewki, nasze mięśnie wówczas nie są odpowiednio przygotowane do ciężkiej pracy, którą mają wykonać podczas treningu. Dobrze jest zacząć rozgrzewkę od 10 minutowego biegu lub truchtu na bieżni, bądź w terenie wówczas nasze mięśnie dostaną bodziec do rozgrzania, ale to jeszcze nie koniec. Teraz czas na część główną rozgrzewki, nieważne co dzisiaj masz w planach treningowych, rozgrzać należy każdą partię mięśni tak, by całe ciało było przygotowane na wysiłek jaki je czeka. Zaczynamy od górnych partii mięśni i schodzimy stopniowo w dół, do rozgrzewki można użyć również sprzętu w postaci hantli w przedziale 1-3 kg czy też gumy do ćwiczeń. Pamiętać należy, że podczas rozgrzewki mamy rozgrzać nasze mięśnie i przygotować je do pracy, a nie zmęczyć do tego stopnia, by nie móc odpowiednio przyłożyć się do treningu. Jak już jesteśmy po super wykonanej rozgrzewce i dobrze zrobionym treningu, nie idziemy pod prysznic! Czas jeszcze na rozciąganie, nasze mięśnie dostały właśnie konkretny wycisk i czas je trochę rozciągnąć i tutaj wystarczy nam 10-15 minut ćwiczenia. Dobrze jest wpoić sobie dobre nawyki na początku, by cieszyć się aktywnością fizyczną, a żadna kontuzja nie zepsuje nam tego.

Rehabilitacja

W życiu każdego człowieka dochodzi często do momentu kiedy potrzebuje on chwili na podbudowanie swojego zdrowia. Zdarza się też że w konsekwencji przebytego udaru, wypadku bądź innych przygód losowych potrzebuje on skorzystać z pomocy specjalistów zajmujących się rehabilitacją. Ale pomimo pomocy ze strony rehabilitantów, warto również samemu, o ile to oczywiście możliwe, spróbować za pomocą kilku przyrządów, poprawić nieco funkcjonowanie własnego ciała. Jednym z najchętniej wykorzystywanych w tym celu przyrządów jest wałek do automasażu. Służy on do masażu praktycznie każdej części ciała, pozwalając zarazem rozładować napięcie mięśniowe oraz poprawić krążenie krwi w masowany miejscu. Wałek ten, wykonany jest ze specjalnego tworzywa o świetnych właściwościach odkształcalnych, dzięki czemu pomimo zmiany kształtu podczas masażu, jest w stanie swobodnie powrócić do pierwotnej postaci. Dysk do siedzenia oraz ćwiczeń to specjalnie skonstruowane siedzisko, mające za zadanie wymuszenia prawidłowej postawy podczas siedzenia. Dzięki czemu staje się również ukojeniem dla przeciążonego kręgosłupa. Kolejnym przyrządem jest nadmuchiwana kostka, która podkłada się pod nogi w pozycji leżącej. Ma ona za zadanie przynieść ulgę plecom oraz nogom a także wykazuje dobroczynne działanie w schorzeniach żylnych. Dzięki specjalnemu, lekkiemu materiałowi z którego jest ona wykonana, z łatwością można ją przenieść w dowolne miejsce. Specjalna guma do ćwiczeń nadgarstka to przyrząd wspierający procesy rehabilitacyjne. Gumy te nadają się przede wszystkim dla osób mających problemy z urazami lub przeciążeniami. Pomagają wzmocnić nadgarstek, redukując tzw. cieśnię nadgarstka. Wszystkie te przyrządy można z powodzeniem znaleźć w każdym sklepie z akcesoriami sportowymi i rehabilitacyjnymi.

5/5 - (1)