Jak szybko schudnąć? Ćwiczenia i sposoby, które naprawdę ci pomogą

Każdy, kto podejmuje decyzję, że czas zrzucić kilka kilogramów, nie może się doczekać pierwszych efektów. Zależy nam na tym, żeby schudnąć szybko, zwłaszcza jeśli wielkimi krokami zbliża się jakaś ważna data – wesele koleżanki, wakacyjny wyjazd, uroczystość rodzinna. Niestety, czasami okazuje się, że efekty na wadze są mizerne, mimo dużych wysiłków. Jest jednak kilka sposobów, by przyspieszyć cały proces. Jak szybko schudnąć w zdrowy sposób? Podpowiadamy!

Nie chudnij za szybko!

W sieci aż roi się od podpowiedzi, jak szybko schudnąć. Niektórzy gwarantują cudowne sposoby na zrzucenie dziesiątek kilogramów w miesiąc, modelki i celebrytki zachęcają do głodówek i diet typu „800 kalorii”. Łatwo skusić się na takie rozwiązania, zwłaszcza jeśli chcemy naprawdę szybko stracić te kilka nadprogramowych kilogramów. Ale uwaga – zbyt szybkie tempo chudnięcia jest po prostu niebezpieczne, a wymienione wyżej sposoby mogą być szkodliwe dla zdrowia.

Przyjmuje się, że zdrowe tempo odchudzania to 0,5-1 kg na tydzień (lub 2 kg tygodniowo, jeśli zmagasz się z otyłością wysokiego stopnia). Z reguły na początku odchudzanie jest naprawdę szybkie, a potem to tempo się stabilizuje i spada. Nie musi jednak tak być! Możesz przyspieszyć prędkość tracenia kilogramów do bezpiecznego wysokiego poziomu. Do tego zadania należy jednak podejść z rozsądkiem. Na stronie https://dietetyk.edu.pl znajdziesz informacje, jak obliczyć sobie zapotrzebowanie kaloryczne i rzetelne dane o różnych dietach, które w zdrowy sposób pomogą ci szybko zrzucić nadwagę.

Jak szybko schudnąć – ćwiczenia dobrane dla ciebie

Chociaż w zasadzie można schudnąć bez ćwiczeń, jeśli tylko dobrze zbilansujesz posiłki i ustawić deficyt kaloryczny na odpowiednim poziomie, to warto włączyć ruch na co dzień. Trening to najlepszy przyjaciel odchudzania! Dodatkowo spalone kalorie jeszcze zwiększą deficyt kaloryczny i sprawią, że będziesz chudła jeszcze szybciej. Jednak czasami okazuje się, że mimo kilku ciężkich treningów w tygodniu waga ani drgnie. Cała tajemnica tkwi bowiem w rodzaju treningu.

Można je podzielić na dwa główne rodzaje: 

– trening cardio, 

– trening siłowy (z obciążeniem dodatkowym lub bez niego).

Trening cardio to wszystkie formy ruchu, które podnoszą puls – jogging, jazda na rowerze, pływanie, taniec, nawet szybki marsz. Trening siłowy to natomiast ten, który jest bardziej statyczny i ma za zadanie zwiększenie i wzmocnienie naszych mięśni. Jeśli podstawą twoich tygodniowych treningów jest cardio, szybko zauważysz spadek masy ciała na wadze. W czasie treningu cardio podnosi się nasz puls, sprawiając, że szybciej spalamy tłuszcz. W ciągu godziny intensywnych ćwiczeń możemy spalić nawet 700-1000 kcal! To bardzo duży deficyt, który sprawi, że szybko zauważysz różnicę. 

Trening siłowy natomiast nie spala aż tylu kalorii. Owszem, w czasie godziny możesz pozbyć się ich około 300, jednak zadaniem tego treningu jest rozbudowa mięśni. Dlatego po kilku tygodniach takich ćwiczeń może spotkać cię zaskoczenie – twoja waga wzrośnie! I to nie dlatego, że przytyjesz, ale dlatego, że mięśnie się rozbudują. Taki rodzaj ćwiczeń także ma sens w czasie odchudzania, ponieważ pomaga wysmuklić ciało, ujędrnia skórę i pomaga w walce z cellulitem. Na dłuższą metę naprawdę świetnie się sprawdza, ale jeśli zależy ci na szybkim efekcie na wadze – ćwiczenia cardio będą lepszą opcją i szybciej pozwolą ci pozbyć się dodatkowych kilogramów.

Przyspiesz odchudzanie ruchem

Wybór odpowiednich ćwiczeń to tylko jeden ze sposobów na to, jak szybciej chudnąć. Jeśli chcesz uzyskać efekt wow w krótkim czasie, koniecznie zadbaj o to, by trening był jak najbardziej efektywny. Okazuje się, że tłuszcz najszybciej spala nie wcale nie wtedy, gdy jesteś już bardzo zmęczony i pot się z ciebie leje strumieniami! Optymalne efekty uzyskuje się ćwicząc na 65-80% swoich możliwości. Ćwiczenia powinny także trwać co najmniej pół godziny. Ale uwaga – nie należy ich wykonywać codziennie! Wręcz przeciwnie, chociaż jeden dzień przerwy w tygodniu jest jak najbardziej wskazany. To czas na regenerację.

Bardzo przydatnym trickiem, który pomaga szybciej schudnąć jest zwiększenie tak zwanej aktywności pozatreningowej. Jest to każdy dodatkowy ruch, który robisz w ciągu dnia. To prawdziwe drobiazgi – dodatkowe kółko po osiedlu podczas spaceru z psem, przejście się piechotą na zakupy czy banalne wchodzenie po schodach zamiast jechania windą. Wydaje się, że to niewiele, ale takie drobiazgi pozwalają spalić dodatkowe kilkaset kalorii w ciągu dnia! To pod koniec tygodnia może objawić się na wadze jako kilkaset gramów mniej.

Chudnij szybciej dzięki metabolizmowi

Warto zadbać także o inne czynniki wpływające na tempo chudnięcia. Jednym z nich jest właśnie przyspieszenie metabolizmu. Ćwiczenia także mają na to wpływ, ale warto dodatkowo poszukać produktów, które zwiększają prędkość przemiany materii. To przede wszystkim ostre przyprawy, jak pieprz cayenne czy ostra papryka. Można sięgnąć także po naturalne suplementy diety przyspieszające metabolizm. Każda drobna zmiana sprawia, że chudniesz znacznie szybciej. Wprowadzenie ich wszystkich gwarantuje ci, że bezpiecznie szybko pozbędziesz się nadprogramowych kilogramów.

5/5 - (1)